Powered By Blogger

vineri, 3 februarie 2012

Eminescu, răsucindu-se în mormant ...



                         
                               A fost odată ca-n povesti,
                               A fost, de-ar mai fi iară,                
                               Din neamuri tracice, regeşti,
                               O prea frumoasă ţară.               
 
                              Şi era una pe pământ               
                              Şi mândră-n toate cele,               
                              Cum e icoana unui sfânt               
                              Şi Luna între stele.               
 
                              Mă doare-n suflet, când privesc
                              La tot ce se întamplă,               
                              Şi in mormant mă răsucesc
                              Şi cuie-mi intră-n tâmplă.
 
                              Eu nu mai simt miros de tei
                              În viata mea postumă,               
                              Nu văd nici vajnici pui de lei,               
                              Doar mucegai şi humă.
 
                             Luceferi nu mai strălucesc,
                             Cand ţara e o rană,
                             Copiii mamele-şi bocesc,
                             Ca n-au în blide hrană.
 
                             Cântat-am graiul românesc,
                             Această dulce limbă.
                             Dar astăzi, cei, ce-o mai vorbesc,
                             Prin alte ţări o schimbă.
 
                             Degeaba le-am lăsat cu dor
                             O "Doină", să tresară!
                             Trecutul nu e viitor
                             Şi viaţa li-i amară.
 
                             Nici harta nu-i ca-n alte dăţi,
                             Din Nistru până-n Tisa.
                             Moldova-i astăzi jumătăţi.
                             Cât rău făcutu-ni-s-a!
 
                             Degeaba scris-am eu scrisori
                             Din vremuri de urgie,
                             Şi m-am rugat de-atâtea ori,
                             Mai bine să vă fie.
 
                             Avut-am piatră la hotar
                             Şi-n ţara noastră singuri
                             Cules-am holde din brăzdar.
                             Acum n-aveţi nici linguri ...
 
                             O, biet popor român sărac,
                             Cu-o ţară prea bogată!
                             Tu vino-i răului de hac
                             Să nu ţi-o vândă toată!
 
                             Şi dă-i afară pe străini
                             Cu toţi îmburgheziţii,
                             Să nu-ţi mai fie-n alte mâini
                             Guverne şi poliţii!
 
                             Cu trupe de comedianţi,
                             Numindu-le partide,
                             Sunteţi românii emigranţi
                             Din Rai în ţări aride.
 
                             Pierdut-aţi banii ţării-n vânt
                             Şi-i goală visteria.
                             Mai daţi şi ape şi pământ
                             Şi vindeţi România.
 
                              Mihai Viteazu v-a lăsat
                              O ţară mai rotundă.
                              Voi azi aţi scos-o la mezat,
                              Străinii vă inundă.
 
                             Aveţi întinsul Bărăgan,
                             Şi nu aveţi o pâine.
                             Aveţi şi turme şi ciobani,
                             Dar duceţi vieţi de câine.
 
                             Aveţi bogaţii munţi Carpaţi
                             Şi dulcea Mioriţă,
                             Păduri de brazi, ce vă sunt fraţi,
                             Şi flori în poieniţă.
 
                             Aveţi o deltă ca-n poveşti,
                             Vedeţi să nu v-o fure,
                             Atâtea ape, atâţia peşti
                             Şi nu mâncaţi nici mure...
 
                             Nici vii pe deal nu mai zăresti,
                             Livezile se-uscară,
                             Când mărul Ţarii Româneşti
                             Se-aduce de afară.
 
                             Nu vine Mircea cel Batrân,
                             Nici Ştefan de la Putna,
                             Să vi-l alunge pe păgân,
                             Cand voi lăsat-aţi lupta!
 
                             Albastrul cerului senin
                             Se-ntunecă mai tare 

                                    De-atâţia nouri de venin,
                             De-atâta delăsare.
 
                            Nu voi a vă-nvăţa de rău,
                            Ci-ncerc a vă-nţelege.
                            De ani şi ani cădeţi în hău,
                            Nimic nu vă mai merge.
 
                             Ruşine să vă fie-n veac,
                             Că v-aţi trădat străbunii,
                             De parcă n-aţi fi pui de dac,
                             Ci rude-aţi fi cu hunii!
 
                             Lasaţi pe-ai voştri guvernanţi
                             Să vă înece-n smoală,
                             Să fiţi doar simpli figuranţi
                    Extrem de trist... Dar revoltator de adevarat!
                                        
                     Are si indemnuri, dar cine sa le urmeze??!!
 
 

4 comentarii:

Tasha spunea...

Frumos!! revoltator..asa cum spui! am sa te mai caut, imi place ce gasesc la tine!

Speranta Subtire spunea...

Imi dai mult curaj,as dori din suflet sa te stiu alaturi,urmaresc tot ce scrii..... incerc ca si in arta sa invat "furand meseria" dar habar nu am de bloguri.

Unknown spunea...

Mulțumesc pentru postare!
Pagina ORIGINALĂ cu poezia COMPLETĂ o găsiți la
http://verdenfata.com/poezie/eminescu-rasucindu-se-in-mormant
Toate cele bune!

Speranta Subtire spunea...

Domnule Marian Bamboi,va multumesc si imi cer scuze ca am postat fara sa cunosc originalul doar am preluat aceasta minunata versiune.